12 juli. djurgården - ifk göteborg

Jusst nu sitter jag och kollar på matchen Djurgården - Ifk Göteborg. Som kommentatorerna säger så är det faktiskt Djurgården som har "spelet". Trotts att jag älskar Dif över allt annat måste jag faktiskt säga att det inte är speciellt bra spel. Och inte mycket folk alls på råsunda, och dessutom släppar vi in 1-1 ett riktigt pinsamt mål!
Jan Taur börjar med att göra ett snyggt med enkelt nickmål från en hörna i 37de minuten. Bara en minut senare kommer bollen ner mot Pa Dembo Touray och Toni Kuivasto, jag tror det var Kuivasto som klantade sig och typ trillade, en ifk-spelare trillar över honom Touray går ut för att plocka bollen, istället snubblar han (eller något) över dom två liggande spelarna och Götebrogs lagkapten har öppet mål att lägga en bredsida rätt in. FÖR ENKELT POJKAR!
Och efter den pinsamma 1-1 matchen mot Trelleborg måste faktiskt djurgården ta sina poäng nu! Kom igen pojkar, vi ligger på 8:de plats och både Aik och Hammarby ligger över oss, pinsamt! Kämpa, vi ska ha vårt sm-guld!

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0