8 / 10 - manikyr

Nu har jag som planerat tagit bort mitt fula och riktigt ovårdade nagellack. Suttit i ca 40 minuter med olika lager på lager med manikyrsättet. Känner mig genast mycket fräshare. Eller rättare sagt har MYCKET fräshare naglar! Det bästa sättet att få den franska manikyren att hålla länge är väl ända:
1. underlack, genomskinligt
2. lager med vitt lack på "nageltoppen" två gånger.
3. ett beige/rosa lack som täcker resten av nageln
4. överlack, genomskinligt

Att pensla tunna lager och låta det torka mellan varje omgång riktigt ordentligt gör att lacket håller sig mycket längre. Några andra tips man kan behöva?


naglarna är ojämna och bilden är snabbt och slarvigt tagen.
Men det blev rätt bra idag fakiskt. Ska hålla mycket bättre
plir på mina naglar i framtiden!
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0