10 / 4 - dagen;

Väggentävlingen; kollade jag, lillebror och kusin på tillsammans. Det är en tävling i Hundfjället på långfredagen varje år. Väggen är ju Sälens brantaste backe (45 grader lutning), och tävlingen går ut på att med skidor/snowboard på ryggen springa eller rättare sagt klättra/gå upp för hela backen och sedan åka ner för den genom slalomportar. Det roliga är att när personerna kommer upp för backen har de ju riktigt mycket mjöksyra i benen, därför är ofta många som tappar balansen på vägen ner och glider ända ner för backen. Underhållning på hög nivå, haha not!

Afterski; Idag var även den stora afterskin i Tandådalen som även en är varje år under påsken. De bygger upp en scen och har artister där och det brukar vara jätte mycket folk som sitter/står där osv. Var bara där en kort stund och det var väl sådär. Inte så himla kul med sådant faktiskt.

Kyrkan; Både igår och idag var jag, Erik, farmor och mamma i kyrkan under gudstjänster. Behöver ju gå 10 gånger där i och med konfan och när vi ändå inte har haft något att göra på kvällarna här i sälen så har mamma sagt att det är rätt bra att ha två gånger avklarade. Men jag verkligen hatar kyrkan. Eller alltså konfa ska ju bli kul med en vecka med Amanda osv på "läger". Men jag får psykiskt sammanbrott när det alltid är så tyst när man är där. Alla sitter som små tysta möss eller något och man kan inte säga ett ljud för då kollar allar jätte konstigt på en, tråååååkigt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0