26 / 4 - femton = moppe

Jag håller på för fullt att kolla efter en moppe. Det hör ju liksom till att ha en när man fyllt femton. Men trots detta har jag varit lite negativ till det (eller vad man ska kalla det). Liksom, en moppe mitt i centrala Stockholm, vad ska man med det till? Men efter helgen då jag och Robin åkte massor, och jag blev av med min rädsla att både åka bak på moppen och även köra själv (jag vet jag är sjukt feg för allt.) så har jag blivit fett taggad att ha en egen! Jag tycker fortfarande inte stan och moppe hör ihop, men på landet skulle det vara så sjukt smidigt och ha en!

Liksom, man kan åka upp till ica eller konsum som faktiskt ligger en rätt bra bit ifrån, om man kommer på att man vill ha glass eller liknande. Man kan ta en dagsrunda till t.ex. BlåLagunen (eller annat badställe) och bada. Det skulle faktiskt vara riktigt skönt att ha en moped så man kan röra sig lite på Ekerö!
Men eftersom jag måste betala helt själv såm måste det ju vara en rätt så billig, jag menar jag måste ju inte ha värsta lyxmodellen som är sprillans ny för att bara ha den på landet, right? Blocket är i alla fall uppkopplat för mig dygnet runt just nu!


En rosa moppe skulle verkligen vara en dröm, men finns ju inte så många som säljer på blocket ju, synd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0