31 / 3 - träningberoende?

Jag har börjat bli väldigt träningsfixerad känner jag. Eller inte direkt att det är så att jag TRÄNAR varje dag. Men jag har börjat planera mitt nyttiga liv som ska börja efter påsklovet. Alltså just nu bara tankar på träning. Det blir ju obligatorisk innebandyträning nu fram till Vikinglinecup. Inte så stor skillnad för mig eftersom jag alltid går på alla träningar förutom om jag är sjuk eller bortrest (händer sällan).

Men jag har också bestämt att alla onyttigheter ska bort. Jag äter ju varken godis alls eller typ smör på mackorna (ÄÄÄCKLIGT) Och det är inte för att jag bantar som vissa håller på och säger hela tiden utan för jag tycker det smakar skit båda två. Jag ska dock äta godis under påsken, för att äta påskägg är en helt annan sak än o äta sådant sött varje vecka. Men allt som liknar kakor, läsk och sådant ska bort HELT under en tid.

Förutom våra två träningar per vecka plus träningsmatcher så ska jag ut och springa 1-2 gånger också. Snart är coopertestet i skolan och konditionen ska upp ännu 1 elr 2 snäpp! Jag har länge pratat med mamma om att skaffa simkort i någon simhall. Så jag ska försöka fixa det så att jag en gång i veckan kan simma, det är faktiskt jätte bra träning för alla muskler i kroppen.

Ungefär såhär ser mina planer ut. Dessutom ska jag precis som nu göra framförallt knä&benövningar hemma varje kväll. På tal om det, jag ska precis tagga från datorn för att göra utfallssteg, höftlyft & tåhävningar som är extremt bra för mina knän! KYSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0